نطق انتقادی رییس مجلس در جلسه علنی خطاب به کسانی که زندگی مردم را به انتخابات آمریکا گره زده اند

گرانـی‌ها به ما ربـط دارد نه به جورجیـا و آریـزونا

گروه مجلس- درست است که بایدن با ترامپ فرق‌ دارد اما بایدن در بهترین حالت با اوبامایی که طراح تحریم های به اصطلاح فلج‌کننده و اولین ناقض تعهدات آمریکا است، تفاوتی ندارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس در نطق پیش از دستور با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: انتخابات اخیر آمریکا و حوادث قبل و بعد از آن، اتفّاقی عبرت‌آموز بود. آمریکایی که سال‌ها مشکلاتِ ساختاری، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را با قدرتِ رسانه‌ایِ اش پنهان کرده بود، این روزها بدون  روتوش در مقابل افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته شد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا و با بیان اینکه نباید زندگی مردم را به شکست و پیروزی افراد در کاخ سفید گره زد، گفت: بایدن فشار حداکثری ترامپ را به فشار هوشمند علیه مردم ایران تبدیل می کند.
وی ادامه داد: آمریکای واقعی که در کنار قوت اقتصادی و نظامی خود، درگیرِ شکاف‌های عمیقِ اجتماعی و تبعیض‌های ساختاریست، فاصله‌ی بسیار زیادی با آمریکای نمایشی دارد، و تصویرِ واقعیِ امروز، روند رو به افول آمریکا را در مقابل چشمان مستضعفان جهان به نمایش گذاشت و با شکسته شدن هیمنه‌ی ایجاد شده، روندِ افولش را سرعت بخشید.
رییس مجلس گفت: همانگونه که چند روز پیش، برادر عزیزم سید حسن نصرالله گفت: ما از شکست قاتل شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خوشحالیم و همه با چشمان خود دیدند، کسی که در این دنیا  ندای  «انا ربکم الاعلی»  سر دهد، بر اساس سنت الهی او در دنیا و آخرت خوار و خفیف می گردد. ما نظامِ فاسدِ حاکم بر آمریکا را، مقصرِ اصلیِ تصمیمات غلط آنها می‌دانیم و تنها خون‌بهای آنها را اخراجِ سربازانِ آمریکایی از منطقه می دانیم ولی، از کوچکی و زبونیِ صادر کننده‌ی فرمان آن جنایت بزرگ هم شادمان می شویم.
قالیباف ادامه داد: از طرف دیگر، هر چند که از شکست ترامپ قمارباز خوشحالیم، اما عمیقاً باور داریم که زندگی و معیشت مردم را نه می‌توان و نه باید به پیروزی یا شکستِ کسی در کاخ سفید گره زد. این تصمیماتِ ماست که مستقل از این رفتن‌ها و آمدن‌ها، پایه‌های اصلیِ اقتصادِ ما را می‌سازد و قدرتِ ما را در این عرصه مشخص می‌کند. باور کنیم؛ کسی که واگن خود را به لوکوموتیو دیگران ببندد باید منتظر بنشیند تا با آنچه در اختیارش نیست شادی کند یا عزا بگیرد.
رییس مجلس تصریح کرد: تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی،  اختصاصِ ارز ترجیحی،  سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو،  بی تفاوتی نسبت به گرانی ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد  ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا. پس به مردم آدرس غلط ندهید. مهم‌ترین ریشه‌ی مشکلات کشور سوء مدیریت، استفاده نکردن از ظرفیت‌های عظیم داخلی، دست روی دست گذاشتن و ناهماهنگی میان نهادهای سیاستگذار و مجریست؛ و همین سوءمدیریت هاست که باعث عدم برقراریِ ارتباطِ مناسب تجاری با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای مهم دنیا مخصوصا کشورهای آسیا واوراسیا شده است.
وی افزود: بدیهی است که لغو تحریم ها باید یکی از اهداف در سیاست خارجی باشد اما واقع بینی حکم می‌کند که  لغو تحریم‌ها بدون فرصت‌سازی و تولید قدرت ساده اندیشانه است و تنها راه برداشته شدنِ فشارِ تحریم ها از دوشِ مردم و ناامید کردنِ دشمن از فشارِ حداکثری این است که ایران و تک تک مردم ایران مخصوصا طبقه مستضعف و متوسط را قوی کنیم. لذا اگر و تنها اگر اقتصاد داخلی رونق گیرد، چرخِ تولید و اشتغال را به حرکت در آوریم و معیشت و رفاه را برای مردم ایجاد کنیم، دشمن را از فشارِ بیشتر ناامید خواهیم کرد.
وی ادامه داد: درست است که بایدن با ترامپ فرق‌ دارد اما مهم این است که بدانیم بایدن در بهترین حالت با اوبامایی که طراح تحریم های به اصطلاح فلج‌کننده و اولین ناقض تعهدات آمریکا است، تفاوتی ندارد. بایدن نفرِ دومِ دولتِ اوباما و تنظیم‌کننده‌ی‌ اصولِ سیاست خارجی آن دولت بود و تیم کارشناسی و تصمیم ساز او عمدتا همان تیم دولت اوباما ست. مردم ایران فراموش نکرده اند که دولت اوباما - بایدن چگونه با ایجاد ساختارهایی پیچیده ، برای وضعِ تحریم های فلج کننده اقدام کردند و سخت‌ترین فشارهای تحریمی  را بر مردم ایران  وارد آوردند.
گرانـی‌ها به ما ربـط دارد نه به جورجیـا و آریـزونا
ارسال دیدگاه
دیدگاه شما | 1 دیدگاه
مه آفرید امیرخسروی 1399/8/26 - 00:43
از پدری کشاورز-لوله کشی بی سواد تا مجتمع تجاری اوپال سعادت آباد تنها با تفکر و موسسه فرشتگان 
مجتبی مقیم امانی و پسر تازه به دوران رسیده اش علیرضا مقیم امانی رو سرچ کنید.

فقط بالای ۳۰ فقره سند بنام خودش در سعادت آباد تهران دارد بغیر از اسنادی که بنام پسر و همسرش و وابستگان افراد ذی نفوذ در دستگاههای مختلف بعنوان رشوه انتقال داده ، حسابهای بانکی خود را در داخل کشور خالی و به ارز و سکه تبدیل کرده و در خارج از کشور و در کانادا با پول مردم سرمایه گذاری کرده است.
rateup 0
 ratedown 0
اخبار روز
ضمیمه