قالیباف:ولویت مجلس برای بودجه ۱۴۰۰، رفع تبعیض و انضباط مالی است

مشکل پروژه های ناتمام پول نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از برخی پروژه های شهرستان های اطراف تهران، با بیان اینکه پذیرفته نیست که اجرای یک کمربندی ۱۳ سال زمان ببرد گفت: اینکه گفته شود مشکل پول است را هم من نمی‌توانم بپذیرم چرا که پول هست اما مشکل سوء مدیریت است که با نظارت میدانی به دنبال رفع این نواقص هستیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه تصمیم نهایی نظارت میدانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: آغاز انقلاب و همتی که از سرزمین ورامین شد و در حقیقت در سال 42 مبارزه کردند و به شهادت رسیدند. مردمان این دیار نشان دادند که پای دین هستند و همان مبارزه 15 سال بعد به ثمر رسید و شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و در حال حاضر نیز تداوم دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت را وظیفه خودمان می دانیم و از آن طرف هم به عنوان نمایندگان مردم، ملت این انتظار را دارند که حداقل احوال آن ها را جویا شویم.
قالیباف اظهار کرد: اولویت ما در مجلس شورای اسلامی نظارت است که مسائل و موضوعات را پیگیری کنیم و اگر قوانینی مصوب شده که غیرقابل اجرا هستند را باید به گونه ای نوشته شود که قابل حل و فصل باشند.
وی به مشکلات کمربندی شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفت: ساخت کمربندی پاکدشت حدود 13 سال به طول انجامیده است و باید گفته شود که این همه سال برای ساخت یک جاده چه معنایی دارد بنابراین از اساس یک مشکل جدی وجود دارد ضمن اینکه بنده نمی توانم بپذیرم که گفته شود پول نیست، اتفاقا پول وجود دارد اما مشکلات در جای دیگری است.
قالیباف تاکید کرد: نظارت های میدانی می تواند چنین ضعف هایی را برطرف کند و سیاستمان نیز بر این بوده که اولویت را به مناطق محروم اختصاص دهیم و در واقع محرومیت زدایی کنیم.
رئیس قوه مقننه بیان کرد: در زمانی که شهردار تهران بودم قول داده بودم که نمی گذارم فاصله جنوب و شمال وجود داشته باشد و این تبعیض را تا آن جایی که بتوانم حل خواهم کرد لذا الان هم مناطق محروم و دوردست اولویت ما قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: مشکلات تهران را هم مثل دیگر نقاط کشور وظیفه داریم که در اولویت رسیدگی قرار دهیم. ناگفته نماند که در استان تهران مشکلات شرق بیشتر از غرب هستند و در واقع شرق تهران محروم تر است بنابراین امروز اولویت را به بررسی مسائل و مشکلات شرق تهران اختصاص دادیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه سال 1400، اشاره کرد و گفت: این برنامه ریزی را لحاظ کرده ایم که به محض بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 بلافاصله در ابتدای سال 1400 برنامه هفتم توسعه را در دستورکار قرار دهیم بنابراین اگر به گذشته نگاهی بیندازیم مشاهده می شود که نتوانسته ایم بر مدار برنامه ها پیش برویم لذا مصمم بوده ایم که در تنظیم و اجرای برنامه هفتم توسعه به خوبی عمل کنیم.
وی افزود: بازدیدهای میدانی کمک می کند که مشکلات را در اولویت قرار دهیم تا آن ها را در برنامه هفتم توسعه لحاظ کنیم.
رئیس قوه مقننه بیان کرد: اشکال جدی در تهران وجود دارد که تمرکز جمعیت و روند مهاجرت به این جا نسبت به سرمایه گذاری که می شود متفاوت است و همین موضوع مشکلاتی را اعم از خطرات زیستی و ... به وجود می آورد.
وی اظهار کرد: روزانه 3.5 میلیون نفر از حومه به تهران رفت و آمد دارند و باید تمهیداتی را برای ثبات و پایداری و همچنین ایمنی راه ها و ایجاد شبکه ریلی در دست احداث قرار بدهیم ضمن اینکه توجه به این موضوعات نیازمند یک برنامه جدی است.
قالیباف عنوان کرد: برخی از تصمیمات در یک رفت و برگشت و یک کار کارشناسی گیر می کند و همین موضوع باعث می شود که وقت مردم گرفته شود، در بحث مترو حول و حوش 10 سال پیش، پیش بینی های برای اتصال ورامین- پاکدشت- پیشوا و قرچک شده بود اما وجود همین تصمیمات باعث شده که این پروژه را 10 سال به عقب بیاندازد که باید تلاش کنیم تا این مهم نیز حل و فصل شود.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی روی بعد نظارت مصمم هستیم تا با این ریل گذاری که اگر نمایندگان هم تغییر کرده اند مسیر خدمتگزاری دچار خدشه نشود.
وی تصریح کرد: در بودجه سال 1400، دو رویکرد انضباط مالی و تبعیض زدایی باید لحاظ شود ضمن اینکه تا قبل از پایان سال بحث و بررسی برای لایحه بودجه به اتمام خواهد رسید.
قالیباف عنوان کرد: در لایحه بودجه سال 1400 باید مبحث سلامت، معیشت، محرومیت زدایی، تولید و اشتغال لحاظ شوند که البته در بحث سلامت اطراف تهران رفع تبعیض هایی پیش بینی شده است.
 مشکل پروژه های ناتمام پول نیست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه