چه تعداد بانوی تاکسیران داریم؟

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت : در حوزه تاکسیرانی شهری ۴۸۳۰ بانوی تاکسیران فعالیت دارند که حدود ۲۹۰۰ نفر آنها در تهران فعالیت می کنند، در این بخش این آمادگی وجود دارد تا با همکاری علاقمندان سهم زنان را حوزه تاکسیرانی افزایش دهیم.به گزارش اقتصادسرآمد ، اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور درسال ۱۳۹۹ فعالیت های چشمگیری، بخصوص در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، اعطای تسهیلات کرونایی به رانندگان تاکسی و همچنین راه اندازی سامانه های مختلف برای ارائه خدمت به مسافران و رانندگان داشت. مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در تشریح اهم وضعیت حمل ونقل درون شهری در حوزه تاکسیرانی در سال ۱۳۹۹، به ایرنا گفت: ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند. 
وی ادامه داد: طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند و در حال حاضر ۱۹۲ هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است و به رغم طرح خوبی که در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال ۹۵ آغاز  شد و موفق به نوسازی ۷۵ هزارو ۶۷۰ دستگاه تاکسی فرسوده شدیم.
ضامنی ادامه داد: در روند نوسازی تاکسی های فرسوده، با مشکلاتی مثل افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک ها مواجه شدیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرد.
وی خاطر نشان کرد: به رغم تمام این مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را دوباره فعال کنیم که در ادامه در ابتدای سال ۹۹ به مشکل الزام مندرج در آئین نامه قانون هوای پاک مبنی بر ارتقای سطح آلایندگی خودروهای تولیدی از استاندارد "یورو "۴ به" یورو ۵ "برخوردیم که خودرو ساز، آمادگی اجرای آن را نداشت، با انعکاس موضوع به دولت و همچنین موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز نوسازی ۵ هزار دستگاه تاکسی با استاندارد " یورو ۴ صادر شد و با توجه به پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه تا مهر ماه سال جاری تعداد ۴۹۳۵ دستگاه تاکسی نوسازی و تحویل متقاضیان شد.
ضامنی افزود: فرآیند تحویل خودرو با استاندارد" یورو ۵" طبق اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از ۱۵ آبان ماه با هدف تداوم نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته شد.
وی تاکید کرد: در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی  در سال ۹۹، از تعداد  ۲۴هزارو ۷۳۳ متقاضیان ثبت نام شده ۹۱۸۰ پیش فاکتور صادر و خودروی جایگزین تعداد ۷۶۵۹ دستگاه تحویل مالکان داده شد و تعداد ۱۱۸۰ دستگاه در روند شماره گذاری و تحویل خودرو است.
ضامنی گفت :  در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خودروهای فعال با کاربری تاکسی شهری دوگانه سوز هستند، برای گاز سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی با کاربری تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس، در راستای مصوبه دولت و هماهنگی های صورت گرفته این امکان فراهم شده است تا مالکان این ناوگان بتوانند با نام نویسی در سامانه وزارت نفت به صورت رایگان نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت : در حوزه تاکسیرانی شهری ۴۸۳۰ بانوی تاکسیران فعالیت دارند که حدود ۲۹۰۰ نفر آنها در تهران فعالیت می کنند، در این بخش این آمادگی وجود دارد تا با همکاری علاقمندان سهم زنان را حوزه تاکسیرانی افزایش دهیم.
ضامنی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، کارکردن در حوزه های کاری مختلف از جمله در بخش تاکسیرانی با شرایط جدیدی مواجه شد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی از گروه های آسیب پذیر از کرونا رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی است و در این خصوص به منظور رعایت اصول بهداشتی در این حوزه پروتکل های مورد نیاز با همکاری وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ شد.
وی افزود:  بر اساس پروتکل های اعلامی تعداد مسافرین تاکسی از ۴ نفر به ۳ نفر کاهش یافت، رانندگان موظف شدند به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند و خودروی خود را ضد عفونی کنند و همچنین مسافرین نیز باید از ماسک استفاده  کنند در این بخش درخواست داریم شهروندان همکاری بیشتری را داشته باشند. براساس مصوبات مربوطه افراد خاطی در این بخش نیز مشمول جریمه خواهند شد.
ضامنی تصریح کرد: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آنها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ ۶میلیون تومان به تمامی رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس  که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند پرداخت شد. 
وی افزود: فهرست ۶۴۸ هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند را از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار دادیم که در مجموع از این تعداد ۱۹۸هزارو ۲۶ راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و ۱۲۲هزارو ۸۸۲ راننده وام خود را دریافت که از این تعداد ۱۰۴هزارو ۲۵۰ تاکسیران موفق به دریافت وام شدند و ۷۵هزارو ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشورگفت : در نوعی دیگر با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ ۲میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که ۱۵هزارو ۱۲۵ نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کردند و متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و خود شهرها به افراد آسیب دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت شد.وی تصریح کرد: تا کنون ۱۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲نفر فوت کردند.
چه تعداد بانوی تاکسیران داریم؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه