جلیل اسلامی : بنادر استان بوشهر نیازمند توسعه فضای انبار و بارانداز 

دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود


معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نمره قابل قبول بنادر استان بوشهر در شاخص های مختلف، در سال گذشته، تاکید کرد: برای دوچندان کردن ظرفیت های بندری و دریایی استان بوشهر، در راستای توسعه دریامحور در سال جاری، باید نگرش جدیدی به بنادر این استان معطوف شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلیل اسلامی در نشست هم اندیشی رئوسای بنادری استان  بوشهر به صورت ویدئو کنفرانسی، اظهار کرد: برای رونق بخشی به فعالیت های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حوزه آموزش نیز با بهره گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان در قالب طرح " استاد شاگردی" برای انتقال تجارب و ظرفیت های آموزشی کارکنان استفاده خواهد شد. مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: با هدف حمایت لجستیکی و پشتیبانی از عملیات تخلیه  بارگیری در بندر بوشهر، دهکده لجستیک در این شهرستان راه‌اندازی می‎‌شود.
محمد شکیبی نسب توضیح داد: تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش بینی شده که با بهره گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می رود.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز رونق بیش از پیش فعالیت های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند؛ چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.
شکیبی نسب ادامه داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و بویژه پذیرش کشتی های زیر 30 هزار تن است.
وی ادامه داد: اکنون بنادر استان با رسیدن موعد بازنشستگی شماری از کارکنان با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستند که انتظار می رود در راستای رفع این کمبود همکاری لازم برای تامین نیروی متخصص از دستگاه های ذیربط فراهم شود.
شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: یکی از دستاوردهای شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال گذشته تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح و الزام شرکت ها به تامین نیروی تخصصی در حوزه HSE بود که کاهش خیره کننده حوادث با بهره گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان بخوبی محقق شده است.در این نشست رئوسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت های بندری ارائه کردند.
دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه