رستمی:  ظرفیت بالقوه پسکرانه بنادر برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی

جهش تولید و رونق حمل‌ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند


رییس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه جهش تولید و رونق حمل‌ونقل دریایی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: پسکرانه بنادر از ظرفیت ویژه‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی برخوردار، هستند.
 به گزارش اقتصادسرآمد، رضا رستمی در مورد تحقق شعار سال 1403 مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و نقش مردم و فعالان اقتصادی در توسعه اقتصاد دریامحور، اظهار داشت: جهش تولید با حمل‌‌ونقل به ویژه حمل‌ونقل دریایی، ارتباط مستقیم دارد و توسعه صادرات غیرنفتی با توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی و پویایی حمل‌ونقل دریایی رقم می‌خورد.
وی افزود: اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد.
رییس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور دو مسئله بسیار مهم برای اقتصاد کشور هستند، عنوان کرد: باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در این موارد استفاده کنیم و موجبات رونق اقتصاد کشور را فراهم کنیم.
رستمی با اشاره به اینکه در بنادر شمالی کشور به ویژه بندر امیرآباد با ترافیک کشتی روبرو هستیم، گفت: این مسئله حاکی از وجود بار در بنادر کشور است وبنابراین باید در پسکرانه بنادر در راستای ساخت سیلو، انبار، فعالیت‌های تولیدی و صنعتی نگاه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت مردم در این مسیر استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اراضی پشتیبانی بنادر و ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور باید با ایجاد ثبات و اطمینان در اقتصاد کشور، شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر باشیم و مردم و فعالان اقتصادی را در این مقوله دخیل کنیم.
رییس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه با مشارکت مردم و بخش خصوصی می‌توانیم شاهد رونق حمل‌ونقل کشور در بخش‌های مختلف دریایی، ریلی، جاده‌ای و...باشیم، گفت: باید مانع از ایجاد قوانین و مقررات خلق‌الساعه شد و این اطمینان را به بخش خصوصی داد که می‌تواند در حوزه فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در بخش صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر ورود کند.
رستمی خاطر نشان کرد: با ایجاد ثبات و اطمینان، مانع از تزلزل در حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی خواهیم شد و با پیوند تولید و حمل‌ونقل می‌توانیم زمینه‌ساز رونق اقتصاد ایران و اشتغال‌آفرینی، شویم.
جهش تولید و رونق حمل‌ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه