رهبرمعظم انقلاب: خدشه کردن انتخابات و دست‌اندرکاران انتخابات غلط است

نیروی قدس بزرگترین عامل موثر از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیاست

رهبر معظّم انقلاب، عصر روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به مناسبت روز کارگر و روز معلم، با اشاره به اهمیت نقش معلمین و کارگران در جامعه، نکات مهمی را درباره نقش این دو قشر گوشزد کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه، سخنان مهمی را درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و اظهارات اخیر برخی مسئولین ایراد فرمودند.به گزارش اقتصادسرآمد از فارس،محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب را در ذیل بخوانید:
صحبت‌های امروز ما درباره امیرالمومنین و بعد هم درباره روز معلم و کارگران عزیزان خواهد بود. خدا را شکر که مردان فداکاری در زمان ما هستند و بودند و دیدیم کسان زیادی را که در این جهت به امیرالمومنین اقتدا کردند و عاشق شهادت بودند و خدای متعال نصیب آن‌ها کرد. شهید سلیمانی را تهدید کرده بودند که تو را به قتل خواهیم رساند. ایشان به دوستان گفته بود من را به چیزی تهدید می‌کنند که در کوه و پستی و بلندی دنبال آن هستم. ان‌شاءالله خدا ما را جزء برخوردار شوندگان این مزیت بزرگ قرار دهد.
روز معلم در جمهوری اسلامی برابر است با شهادت مرحوم شهید مطهری. خصوصیاتی در ایشان است که این برای همه معلمین چه معلمین حوزه‌های علمیه چه دانشگاه‌ها و مدارس بایستی همه این را الگو قرار بدهند. خب مرحوم مطهری مرد متفکری بود،‌ عالم بود،‌ فیلسوف بود،‌ فقیه بود. این خصوصیات در ایشان بود، لکن خصوصیات خیلی مهم و ویژگی ایشان این بود که هم تولید فکر می‌کرد هم نشر فکر. نشر فکر خیلی مهم است. این بزرگوار آرام و قرار نداشت.
ما دیده بودیم که ایشان دائم در فکر بود و دائم دغدغه داشت که فکر درست و عمیق را نشر دهد در مخاطبان خود و یک جهاد نرم‌افزاری به تمام معنا را شروع کرده بود. در طول سالیان متمادی و امواج مهاجم را مقابله می‌کرد و با آنها سینه‌ به سینه می‌شد و بر آن‌ها غلبه می‌کرد. مسئله برای او هم فقط امواج مارکسیستی و شرقی نبود،‌چه تفکرات شرقی چه تفکرات لیبرالیستی غربی.
در کشور ما خوشبختانه امروز امکان آموزش به شکل گسترده‌ای وجود دارد. در گذشته این مقدار آموزش برای جوانان و نوجوانان و کودکان فراهم نبود که امروز به برکت جمهوری اسلامی وجود دارد.
خود معلمین عزیز هم یک بخش مهمی از همین امکانات هستند. یعنی امکان آموزش با افزایش تعداد معلمین و سواد بالای آن‌ها بحمدلله غنایی پیدا کرده است. بنابراین معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. اگر حرکت عمومی کشور را به حرکت یک سپاه تشبیه کنیم، افسران جوان این مجموعه عبارتند از معلمین عزیز. خود آن‌ها باید این نقش را باور کنند.
گفتم معلمین جوان،‌چون تعداد زیادی از آنها جوان هستند. وگرنه معلمین سالخورده‌ای هستند که همچنان دل از معلمی نمی‌کنند. 
یک روی دیگر این صفحه این است که جوانان و نوجوانان در کشور ما در کمتر زمانی اینجور مورد تهاجم فکری و اخلاقی قرار داشته‌اند. البته در دوران پهلوی از سوی خود مسئولان انجام می‌شد اما الان از طرف دشمنان.
معلمان باید یک جهاد مستمر دائمی را انجام دهند و کاری کنند که ریزش‌ها نزدیک به صفر شود و رویش‌ها در حداکثر.
البته دیگران هم در قبال جامعه معلمین مکلف هستند. همه مسئولیت داریم در قبال آنها. مسئله مهم دیگر بالا بردن شأن معلمی است. این را باید به همه تفهیم کنیم و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
معلمی کار بسیار بزرگ و با ارزشی است. آموزش و پرورش، رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی باید در این زمینه نقش ایفا کنند.
البته گشودن گره‌های معیشتی هم کار بسیار لازم و مهمی است که باید انجام شود که عمدتاً بر عهده دولت و مجلس است
در پایان این بخش جا دارد از نقش ستودنی معلمان در این دوران گرفتاری همه‌گیر و بیماری همه‌گیر یاد کنم که خدمات آمزوشی را تعطیل نکردند و از راه دور بهترین خدمات را ارائه کردند و زحمات آن‌ها را مضاعف کرد.
خانواده‌ها هم انصافاً کمک کردند. مخصوصاً مادران. از مادران دانش‌آموزان صمیمانه تشکر می‌کنم.
اما روز کارگر؛ ما سال گذشته روز کارگر برنامه خوبی داشتیم. ارتباط تصویری با کارگران و کارآفرینان برگزار شد و دیدار بیادماندنی بود. امسال متأسفانه به خاطر رواج اخیر این ویروس منحوس امکان این هم فراهم نشد که کارگران در جایی جمع شوند و با آن‌ها از دور صحبت کنیم و این نوع انگلیسی این ویروس خطرش بالاتر است آنطور که می‌گویند.
امّا مسئله حمایت از کارگران، که مسئله بسیار مهمی است و در صحبت‌هایی که درباره کارگران کرده ام تکیه کرد‌ه‌ام و می‌کنم، این شعار امسال ما، پشتیبانی یکی از انواع پشتیبانی از تولید، حمایت از کارگران است.
اگر می‌خواهیم از تولید ملی کشور حمایت کنیم باید از کارگران حمایت کنیم. این یک قلم مهم از پشتیبانی است
البته حمایت از کارگر حمایت از ثروت ملی است. اگر کارگر یک کشور بانشاط باشد ثروت ملی ایجاد می‌کند و این ثروت ملی آبرو برای کشور ایجاد می‌کند. اگر از کارگر حمایت کردند چنین اثراتی دارد.
یک جمله درباره انتخابات عرض می کنم. دو مطلب؛ یکی اینکه انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کرد.
مطلب دیگر این است که انتخابات را با حرف‌های بیهوده و وعده‌های فرینبده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد
وقتی مردم حضور پیدا کنند هیچ قدرتی نمی‌تواند کشور را تکان دهد. پس هر کسی که در انتخابات شرکت می‌کند برای سرنوشت کشور و آینده آن تلاش می‌کنند.
عده‌ای مردم را دلسرد می‌کنند. خدشه کردن در انتخابات و در دستگاه‌هایی چون شورای نگهبان غلط است.
همه انتخابات‌های ما سالم بوده است،‌ ممکن است تخلفاتی در گوشه و کنار بوده که رخ داده است، امّا تأثیری در نتیجه نداشته است. مواردی بوده که شکایت شده و ما پیگیری کرده‌ایم و تحقیق جدی کردیم. تخلفی که خلاف امانت باشد مطلقاً در انتخابات‌‌های ما نبوده است.
البته برخی انتخابات را وقتی قبول دارند که نتیجه همان چیزی باشد که آنها می‌خواهند. اگر مطلوب آن‌ها درآمد قبول می‌کند انتخابات را متهم می‌کنند و کسانی که برگزارکننده بوده‌اند را متهم می‌کنند. گاهی هم مثل 88 اغتشاش راه می‌اندازند. البته متهم کردن‌ها بی‌اخلاقی است، اغتشاشات جرم است.
مسئله بعد این است که اظهاراتی برخی از کسانی که وارد میدان می‌شوند انجام می‌دهند که اظهارات خوبی نیست. حرف‌های فریبنده است که هیچ پشتوانه فکری و برنامه‌ای ندارد، چیزی می‌گویند بدون اینکه امکانات کشور را بشناسند. برخی از این برادران که وارد عرصه می‌شوند از خیلی از امکانات کشور شاید مطلع نشوند. باید برنامه به معنای واقعی کلمه اراده شود. باید طوری باشد که وقتی کارشناسان به حرف یک فرد نگاه می‌کنند ببیند متقن است.
گاهی هم حرف‌هایی که گفته می‌شود کانه از اساس، قانون اساسی را قبول ندارند. خب کسی که می‌خواهد در رأس دستگاه اجرایی قرار می‌گیرد باید این‌ها را باور داشته باشد.
البته از برخی مسئولین کشور هم این روزها حرف‌هایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و مایه تأسف است.
شنیدیم که رسانه‌های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم پخش کرده اند. انسان متأسف می‌شود وقتی این ها را می‌شنود
برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکاست. فرض کنید آمریکایی‌ها سال‌هاست از نفوذ جمهوری اسلامی به شدت ناراحت هستند. از شهید سلیمانی به خاطر این ناراحت بودند و به این خاطر ایشان را به شهادت رساندند.
ما نباید حرفی بزنیم که این معنا را تداعی کند که داریم حرف آن‌ها را تکرار می‌کنیم چه در باره نیروی قدس چه شخص شهید سلیمانی.
برنامه‌های کشور اعم از برنامه‌های نظامی و علمی و فرهنگی و دیپلماسی است و مجموعه این‌ها سیاست کشور را تشکیل می‌دهد. این که این بخش آن بخش را نفی کند اصلاً معنی ندارد و این خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی نباید سر بزند
انصافاً نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست.
این را هم همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند. البته وزارتخارجه هم مشارکت دارد. امّا مجری است.
در کشور ما هم شورای‌عالی امنیت ملی است و همه حضور دارند،‌ تصمیم‌گیری می‌شود و وزارت خارجه به شیوه‌های خودش باید اجرا کند.
مراقب دشمن‌‌شاد کردن هم باشیم. من امیدوارم همه مسئولین کشور که واقعا مایل هستند خدمت کنند به نظام جمهوری اسلامی و مردم‌شان ان‌شانءالله خدا توفیق دهد بتوانند به بهترین وجه انجام دهد.
نیروی قدس بزرگترین عامل موثر از دیپلماسی انفعالی در غرب آسیاست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه