موج چهارم کرونا و مغلطه واکسن

“آغاز پیک چهارم و درگذشتگان بیماری کرونا از یک سو و حواشی پیرامون خرید یا تولید واکسن کرونا از سوی دیگر، فضاسازی دشمنان علیه نظام و تحریم واردات واکسن از آمریکا و انگلیس در فضای مجازی شدت یافته است.”با آغاز پیک چهارم و درگذشتگان بیماری کرونا از یک سو و حواشی پیرامون خرید یا تولید واکسن کرونا از سوی دیگر، فضاسازی دشمنان کینه‌توز و جریان معاند علیه نظام و تحریم واردات واکسن از آمریکا و انگلیس در فضای مجازی شدت یافته است.در این جوسازی‌ها تلاش می‌شود تا شرایط کنونی موج چهارم کرونا را به ممانعت از خرید واکسن آمریکایی و انگلیسی نسبت دهند.به نظر می‌رسد در پاسخ به این شبهه باید به چند موضوع پرداخته شود:
1-تبعات و عوارض واکسن های آمریکا و انگلیس :
“مارکو کاوالری، مسئول سیاست راهبردی واکسن در آژانس دارویی اروپا، هفته گذشته طی مصاحبه‌ای به روزنامه «Messaggero» ایتالیا گفت: «به نظر من، اکنون می‌توانیم این را بگوییم که میان بروز لخته خون و  واکسن ارتباط وجود دارد. اما ما هنوز نمی‌دانیم که چه عواملی باعث این واکنش شده است». در حالی‌که تعدادی از کشورهای اروپایی پس از چند مورد از مرگ افراد واکسینه شده با واکسن آسترازنکا، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تزریق آن را متوقف کرده‌اند، اتحادیه اروپا  خود نیز وارد عمل شده و حمل 3.1 میلیون دز واکسن آسترازنکا به استرالیا را مسدود کرده و این کشور امید چندانی به دریافت 400 هزار دز باقیمانده خود ندارد.
انگلیس تزریق واکسن خود به افراد زیر 30 سال را ممنوع کرده است؛ آلمان، فرانسه و اسپانیا نیز به صف تولیدکنندگان واکسن کرونای روسی اسپوتنیک وی پیوسته‌اند. در حالی که شماری از کشورهای اروپایی در انتظار تایید واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک وی)
صفحه 2
موج چهارم کرونا و مغلطه واکسن
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه